Vereniging Bijstandsbond Amsterdam
brengt nuttig boekje uit
:
'DE KLOP OP DE DEUR'
Rechten en plichten van cliënten bij huisbezoeken door ambtenaren van de sociale dienst/DWI

EIGEN BERICHT

Leeuwarden, 19/5/2005

De Amsterdamse Bijstandsbond heeft onlangs een heel nuttige brochure uitgebracht over de rechten en plichten van mensen met een bijstandsuitkering die worden lastiggevallen door ambtenaren van de soos die controles houden op bijstandsfraude via het afleggen van huisbezoeken.
Het boekje is geschreven door Piet van der Lende, al jaren actief bij de Amsterdamse bijstandsbond.

Hierbij de gegevens om het boekje in papieren vorm te bestellen:

Tekst: Piet van der Lende
Tweede druk Versie 15 april 2005
De brochure kost EUR 2,50 exclusief portokosten en EUR 4,06 inclusief portokosten voor particulieren en kan worden besteld door het laatste bedrag over te maken op giro 4554841 t.n.v. Bijstandsbond te Amsterdam.

Voor instellingen en bedrijven kost de brochure EUR 5.00 exclusief portokosten.
Wij (PEL) betaalden EUR 6,56 inclusief portokosten.

Voor leden van de Bijstandsbond en de Werklozen Belangen Vereniging Amsterdam is de brochure gratis.

Gegevens Bijstandsbond:

Bijstandsbond
Da Costakade 158
1053 XC Amsterdam
info@bijstandsbond.org
www.stophuisbezoeken.nl

Op bovenstaande link staat meer informatie over de strijd van de Bijstandsbond tegen de huisbezoeken van de Amsterdamse soos. Hoewel het boekje specifiek gaat over de Amsterdamse situatie staan er toch veel dingen in waar mensen elders in het land ook wel het nodige aan zouden kunnen hebben. Per slot is de Wet Werk en Bijstand een landelijke wet.

Hieronder staat de algemene link naar de website van Vereniging Bijstandsbond Amsterdam:

Bijstandsbond te Amsterdam.

Tenslotte: Het boekje is ook te downloaden als PDF-bestand, te openen met de Adobe Acrobat Reader. Omdat het een boekje op A5-format is, staan de pagina's niet op volgorde, zodat je het dan zult moeten uitprinten en de A4-tjes met elk twee bladzijden tekst op volgorde moet leggen en vouwen. Wie dat niet ziet zitten, kan beter de papieren kant en klaar versie rechtstreeks bij hen bestellen.

Downloaden boekje als PDF-bestand: De klop op de deur